Repozytorium Theo-logos

Der Beitrag der integrativen Gestaltpädagogik nach Albert Höfer im Bereich der holistischen Religionspädagogik

    A A A  

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Nežič Glavica, Iva
dc.date.accessioned 2023-04-18T06:26:25Z
dc.date.available 2023-04-18T06:26:25Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation The Person and the Challenges, 2019, Vol. 9, No. 1, p. 205-223. pl_PL
dc.identifier.issn 2083-8018
dc.identifier.uri http://repozytorium.theo-logos.pl/xmlui/handle/123456789/6324
dc.description Artykuł w języku niemieckim. pl_PL
dc.description.abstract Integrative Gestalt pedagogy is a comprehensive pedagogy that based on Gestalt theory (-philosophy, -psychology, -therapy, -pedagogy), humanistic psychology and pedagogy. In the 1980s its holistic approach was used by Dr Albert Höfer to reform the concept of the Austrian religious education. Höfer succeeded in designing a complete Gestalt-pedagogical model of learning and teaching, whose uniqueness can be seen in its approaches that encourage student’s personal growth. In accordance with Jesus’s teaching it looks at students in a loving and caring way, talking to them in their everyday situations and opening them to religious experience and God’s working in their lives. This has been confirmed by empirical research. en
dc.language.iso de pl_PL
dc.publisher The Pontifical University of John Paul II in Cracow pl_PL
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject Gestalt theory en
dc.subject Integrative Gestalt Pedagogy en
dc.subject Albert Höfer en
dc.subject holistic-personal learning process en
dc.subject holistic religious education en
dc.subject religious education en
dc.subject personal development en
dc.subject religious dimension en
dc.subject learners en
dc.subject students en
dc.subject humanistic psychology en
dc.subject pedagogy en
dc.subject Gestalt psychology en
dc.subject teoria Gestalt pl_PL
dc.subject pedagogika integracyjna Gestalt pl_PL
dc.subject holistyczno-personalny proces uczenia się pl_PL
dc.subject edukacja religijna pl_PL
dc.subject holistyczna edukacja religijna pl_PL
dc.subject rozwój osobisty pl_PL
dc.subject wymiar religijny pl_PL
dc.subject uczący się pl_PL
dc.subject studenci pl_PL
dc.subject psychologia humanistyczna pl_PL
dc.subject pedagogika pl_PL
dc.subject psychologia postaci pl_PL
dc.subject gestaltyzm pl_PL
dc.subject Gestalt de
dc.subject Gestalttheorie de
dc.subject Integrative Gestaltpädagogik de
dc.subject Religionsunterricht de
dc.subject Persönlichkeitsentwicklung de
dc.subject religiöse Dimension de
dc.subject Lernende de
dc.subject humanistische Psychologie de
dc.subject Pädagogik de
dc.subject psychologia pl_PL
dc.subject psychology en
dc.subject Psychologie de
dc.title Der Beitrag der integrativen Gestaltpädagogik nach Albert Höfer im Bereich der holistischen Religionspädagogik de
dc.title.alternative Contribution of the Integrative Gestalt Pedagogy from Albert Höfer in the Field of Holistic Religious Education en
dc.type Article pl_PL


Pliki tej pozycji

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland

Szukaj w Theo-logos


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Polub nas